benim kıymetli izleyenlerim

14 Nisan 2012 Cumartesi

PIRASALI BÖREK

ÖNCELİKLE HERKESE İYİ SABAHLAR DİLEYEREK BAŞLAMAK İSTİYORUM
kaç gündür bloğa birşeyler atmama telaşı içindeyim
blog benim günlüğüm gibi oldu aslında oturup ajandaya birşeyler yazmak lazım gelirken başkalarının da istifadesini düşünerek blogda yayınlıyorum
geçen akşam eşim internete girmek için benim bilgisayara oturunca(ki normalde hiç benim bilgisayarımı kullanmaz) kıyamet koptu
bu konularda titizdir bilgisayar ağır çalışıyor ses düzenekleri bozulmuş resimler neden olması gereken dosyada değil ve bunun gibi aslında beni zorlamayan ama bilgisayarın işlevselliği açısından kendince önemli konuları hallaetmek için hafta başında bilgisayar apar topar düzenlenmek amacı ile bakıma götürdü
oğlumun bilgisayarından gireyim birşeyler atayım dedim resimleri yüklemek istedim maşallah aslında babasının oğlunun bilgisyarına oturması gerekiyormuş
resimleri bilgisayara attım ama nereye gittiğini bir türlü bulamadım yine bloğa birşeyler yazamadım
konularım birikti
gündem geçti
ama artık resimleri buradan paylaşacağım
ben sabahları herkes uyurken yazmayı tercih ediyorum
uyandıklarında istekleri bitmiyor
ve ben bütün gün ve hatta haftalar boyu onların isteklerini yerine getirmek için koşturma halindeyim
bu birde herkesin şikayet ettiği büyük şehir karmaşası sanırım
neyse gelelim böreğimize
1kilo isteyen daha azaltabilir pırasa ince ince kesilerek
3soğan
ile birlikte kavrulur
ben 2 yıldan beri her yemeğime zerdeçal ve zencefil eklemeyi ihmal etmiyorum
yine böreğe de ekledim
tuz karabiber istediğiniz baharatlar katıp bekleyin susun
yufkaları yarım daire haline getirip sosu hazırlayın
3yumurta
yağ
süt
ile bir sos hazırlatıp
pırasaları yaymadan önce sosu mutlaka şöyle bir gezdirin





 ve sonuç
bizim sülale bu böreği bilmezdi  eşim göçmen olduğu için onlarda çok pişen bir börektir bende eşim ilk telaffuz ettiğinde pırasadan börek mi demiştim
ama gerçekten çok lezzetli oluyor ve bizim evde çok seviler yeniyor
tabakta resimleyemedim biraz soğusun keseyim dedim
soğuduğunda evdekilerde hummalı bir telaş börek yarım saat içinde bitmişti
nede olsa evde gelişme çağında iki çocuk ve onlar  dan daha çok yiyen bir baba varken  tepsinin bulaşığı bana kalıyor

4 yorum:

  1. Ben de senin blogunu beğendim canım, izlemeye de aldım... Pirasali böreğe bayılırım, boşnaklar genelde elde açarak yaparlar... Num num num :)

    YanıtlaSil
  2. hoşgeldiniz evet kayınvalidem bu böreği çarşafta yapar pek de lezzetli olur ama biz tembeller hazır yufka ile yaparız
    laf aramızda benim ki de pek bi lezzetli oluyor....

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyo ellerine sağlık...

    YanıtlaSil

bendencesitlemeler