benim kıymetli izleyenlerim

5 Eylül 2013 Perşembe

HALI NEVİİ' NDEN İKİ PARÇA YOLLUK DİKİLDİ

 merhabalar
pazardan aldığım deri görünümlü parçalardan ihtiyaç olduğu üzere iki parça yolluk tarzı bir şey diktim
aslında benim odama 50 cm genişliğinde 1.5 metre boyunda iki halı ihtiyaç vardı gezdiğim halıcılarda bu ölçülerde halı yada paspas bulamadım en dar 80 cm lik halılar vadı gösterdikleri paspaslar ise adı üzerinde paspastı hele bir halıcının beğendiğim herhangi bir metre ile satılan halıyı ortadan ikiye bölüp kenarlarını da overlok çekeriz demesi iyice ilginç hatta saçmaydı sürekli ev değiştirilen bir mesleğimiz olduğu için halılarımız her eve uyugun olmayabiliyor malum evlendiğimden beri bu 9. evim olduğu için halılar ya başköşede bekliyor yada veriliyor bende kış gelmeden ayaklara sıcacık gelecek bu parçaları diktim
iki yönlü kullanılabilen tarz da olsun diye çift taraflı diktim
bir yönü üstteki gibi diğer yönü de evde kalın fitilli kadifem vardı yan taraflarına rengi uyan aldığım deri görünümlü parçadan bordür yaptım
iç kısmına da metre ile satılan süngerlerden alıp sonradan tutturmak suretiyle sabitledim çünkü makinam bu kalınlığı dikemezdi önce arka ve ön kısımları alttaki gibi diktim
boyları dikip iki ucu dikmedim iç kısımdan süngeri yeryer makinada kenarlardan tutturup yüz kısmını çevirdim ve
 yollukların iki ucuna da halılara çekildiği gibi overlok çekerek temizledim



 he birde cuma ve salı pazarına gelenlere bir bilgilendirme
pazarımızda singer marka parçalar satan bir satıcı var uzun zamandır onu hep bilirim ama hiç bir şey satın almamıştım alttaki makina ayağını alana kadar benim eski makina ayağım  sağ tarafta olan kalın kumaşları dikerken ön tarafı havaya kalkıp arka tarafına iğne gelip çokça iğnemi kırmıştır bu makina ayağının gerçek singer marka olduğunu mağazada 25 tl satıldığını kendisinde 5 tl olduğunu söyleyince artık iğnelerimin kırılmasından da bıktığım için hiç  düşünmeden aldım dostlar iyiki de almışım düz makina ayağı olarak kullanıyorum ve çok memnun kaldım  hani bundan sonra sürekli uğrayacağım bir tezgah oldu  

3 yorum:

  1. Ev değiştirmede perden uymaz, halın uymaz. Böyle sorunlar bende de var.sen en güzelini yapmışsın. Eline sağlık. İyi günlerde kullan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ne güzel söylemişsiniz
      nasrettin hoca misali eşşekten düşünce bana eşşekten düşeni getirin demiş ya sık ev değiştiren anlar bu dertleri büyük eve taşınırsın eşya alırsın küçük eve gidersin o eşyaları kullanamaz verirsin taşınırken ayrı telef olur aman ne çok zahmetler
      teşekkür ederim yorumunuza

      Sil
  2. memur ailelerin problemleri hiçte uzak gelmedi bana :)

    YanıtlaSil

bendencesitlemeler