benim kıymetli izleyenlerim

17 Aralık 2013 Salı

DOLMA BAHÇE DE GEZİ ÇIRAĞANDA YEMEK

 izleyenlerim
merhabalar
dünün o kara yağışlı havasında dolma bahçeyi gezdik
beraber gittiğim arkadaşların hafif serzenişleri ile
ama bana sorarsanız ben geziden oldukça memnundum yıllar önce gitmiştim dolma bahçeye
ve yeni bölümleri açılmış mesela harem kısmı benim gezdiğimde açık değildi
anladım ki müzeleri her on yılda bir tekrar gezmek gerekiyor


 şu muhteşem kubbeye bakarmısınız
daha önce bu kubbeyi görmemiştim renkleri bir başka süslemeleri başka güzel
 artık eskisi gibi ayakkabılarınızla rahatlıkla giremiyorsunuz ayaklarınıza galoş giyip müzeyi öyle geziyorsunuz
duvardaki tablodaki köylü kızı bana öyle derinden baktı ki
acep büyük büyük ninem olabilir mi?

 bayramlaşmanın olduğu salon
şimdiler de kullanıldığını öğrendik
hatta Atatürk'ün cenaze namazı bu salonda kılınmış
ve tabutu karşıdaki kırmızı tahtın olduğu yerdeymiş insanlara bu salonda
ziyarete açılmış
 ve bir çok saatin olduğu bölümü gezdirdiler bize
valla arkadaşlar da dedim iyi ki geldik diye benim için eşsiz bir gezi oldu
 padişahcağızlarımızın mütavazi yaşamları
Le château de Versailles (  versay sarayını) da gezdiğim için biliyorum onlardaki ihtişam ve gösteriş  yanında bizimki de saray mı diyorum
hem devleti yönettikleri
hem davetli ağırladıkları
hem de  ailesi ile yaşadığı büyücek bir ev diyelim
nur içinde yatsınlar
 ve yemeğe Çırağan sarayına geçildi
Enderun salonundaydık
hava yağışlı olmasaydı manzaranın daha çok keyfi çıkabilirdi
ama yine de keyifliydi


 neler yemişiz


 aman çıkmadan
her zaman geldiğimiz yer mi diye
başladık her yerde fotoğraflar çekmeye
işte ne denir bilmem ki........
herkes aynı telaş içinde olduğundan kimse kimsenin kusuruna bakmadı
herkesin elindekilerinden ardı ardına flaşlar patlıyordu
bizde birkaç tane diyemeyeceğim kadar fotoğraf çekindik durduk



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bendencesitlemeler